2019.17.1.2 Zavedenie možnosti elektronickej komunikácie medzi zamestnancom a zamestnávateľom od 1.1.2020
Ing. Peter Horniaček
Významným zjednodušením predovšetkým administratívnej náročnosti je zavedenie možnosti elektronickej komunikácie medzi zamestnancom a zamestnávateľom.
Umožňuje sa z dôvodu zníženia administratívnej záťaže:
-
zamestnancovi nahlasovať zmenu podmienok, ktoré majú vplyv na uplatňovanie nároku na daňový bonus a nezdaniteľnú časť základu dane na daňovníka okrem listinnej aj elektronickou formou, a to po vzájomnej dohode so zamestnávateľom. Zamestnávateľ môže prijať interné opatrenia, že pri výplate bude zamestnanca na to nejakým spôsobom upozorňovať (napr. uvedie text vo výplatnej páske, pri elektronickom doručení e-mailom, pri osobnom preberaní pásky),
-
zamestnancovi podať žiadosť o vykonanie ročného zúčtovania…